Mascus op de Intermat 2018

0

Mascus presenteert verschillende remarketing oplossingen voor gebruikte machines samen met Ritchie Bros., IronPlanet en Marketplace-E op de Intermat 2018 in Parijs.

De bezoekers van de Intermat 2018 werden dit jaar verwelkomt bij de gezamenlijke stand van Mascus, Ritchie Bros., IronPlanet en Marketplace-E. Hier maakte ze kennis met het meest complete aanbod voor de verkoop van activa dat de heavy machine industrie tot op heden kent.

De acquisitie van Mascus – de online advertentie service, IronPlanet – de online veiling marktplaats, en de lancering van Marketplace-E – een dagelijkse online (ver)koop oplossing, laten zien dat Ritchie Bros. de afgelopen twee jaar bezig is geweest met het omarmen van online technologieën en het creëren van mogelijkheden voor consumenten om tweedehands machinerie te kopen of verkopen.

“Commericeel gezien is de wereld een markplaats geworden die beschikbaar is voor iedereen met internet en heeft e-commerce het voor bedrijven makkelijk gemaakt om zichtbaar te zijn en om in contact te komen met nieuwe consumenten. De kans is tegenwoordig groot, dat wanneer je iets wilt kopen of dit nu een nieuwe auto, een huis, of een vakantie is, je begint door het product op je telefoon in een zoekmachine in te toetsen; dit werkt ook zo voor machines” aldus Gauthier Dominicy, Chief Marketing Officer bij Mascus.

Met maandelijks meer dan 2.5 miljoen unieke bezoeken van kopers, helpt Mascus 6.000 klanten in Europa en Noord-Amerika om in contact te komen met kopers, zowel lokaal als internationaal. Gedurende de afgelopen 12 maanden, heeft de website 370.000 aankoop leads gegeneerd voor onze klanten (via e-mail) waarvan 20% afkomstig is uit Afrika, het Midden-Oosten, Azië en Latijns-Amerika. Tijdens Intermat Paris, heeft Mascus dan ook veel positieve feedback van klanten ontvangen over de catalogus service, die veel leads oplevert die leiden tot sales. De veilingen van Ritchie Bros. en IronPlanet zijn ook getuigen geweest van de groei van internationale biedingen.

 “We horen verhalen van klanten die in de haven machines op schepen laden die de halve wereld over gaan; deze machines beginnen aan een nieuw leven en wij zijn trots op de bijdrage die wij leveren met het in contract brengen van mensen en het helpen van deze bedrijven.” aldus Francois Guys, Country Manager bij Mascus Frankrijk.

De Intermat in Parijs was een unieke kans om ons multichannel concept dat gecreëerd is door de vereniging van Mascus, Ritchie Bros., IronPlanet auctions en Marketplace-E, te introduceren aan de verkopers van machines.

Mascus attending business meetings as Intermat

“De afgelopen maanden zijn we druk bezig geweest om de verschillende oplossingen die de groepleden bieden samen te voegen. We willen het Mascus klanten makkelijk maken om binnen enkele klikken hun producten aan te bieden op een online veiling die gereorganiseerd is door Ritchie Bros. of IronPlanet of om hun producten op Marketplace-E te zetten voor een minimum bod. We zijn al vele jaren bezig met het bouwen en leveren van “Voorraadbeheersystemen”, waar bedrijven hun voorraad intern kunnen beheren en advertenties kunnen publiceren op verschillende kanalen zoals Mascus of hun eigen webshop. Door een nieuw feature aan onze tool toe te voegen willen we de mogelijkheid bieden om machines naar een veiling te verplaatsen. Ik wil wel benadrukken dat Mascus een onafhankelijk merk blijft en dat we dus geen informatie delen met de andere bedrijven in de groep, we willen enkel de overdracht gemakkelijker maken wanneer deze door onze klanten wordt aangevraagd.” Aldus Tim Scholte, Mascus CEO.

Volgend op de aanwezigheid van Mascus op de Intermat in Parijs, de internationale tentoonstelling voor constructie en infrastructuur die plaatsvond van 23 tot 28 april 2018, hebben we een aantal impressies verzameld van onze Mascus vertegenwoordigers op de beurs.

Peter Polman Tuin, Strategic Account Manager bij Mascus maakte gebruik van de gelegenheid om contact te leggen met internationale bedrijven zoals, Komatsu, Thyssenkrupp, Sany Europe, Graglia en EuroMarket en hun het Mascus aanbod voor te leggen. Daarnaast heeft hij ook contact gehad met belangrijke klanten van Mascus zoals, Hitachi Construction Machinery Europe en Wacker Neuson. Aanwezigheid bij de Intermat is essentieel om belangrijke informatie over de industrie en de belangrijke partijen te vergaren. Na afloop van het event kon Peter Polman Tuin het volgende concluderen: “Men heeft een positief gevoel over de markt, maar men is wel bezorgd over een potentieel tekort aan gebruikte machines. Daarentegen zien wij wel een groei in het aantal verkopers op Mascus.”

Mascus team visiting the Komatsu exhibition space at Intermat

Francois Guy, Country Manager van Mascus Frankrijk voelde zich gelijk thuis op de Intermat en was dankbaar dat hij de kans kreeg om veel lokale klanten te ontmoeten. Ondanks dat de meeste aandacht op de beurs uitging naar nieuwe machines en innovaties, was er toch veel interesse in de tweedehands markt. “Nu het tekort aan tweedehands machines voortduurt, vertrouwen onze klanten steeds meer op het Mascus platform, aangezien ze dit als de beste oplossing zien om goede machines voor een eerlijke prijs te vinden”, legt Francois Guy uit. Met dit doel in ons achterhoofd, streeft Mascus ernaar om grote fabrikanten, hun handelaren en hun voorraden op het platform te vertegenwoordigen, zo ook recentelijk Manitou en Yanmar Construction Equipment Europe. We waren ook zeer trots op de positieve feedback van onze tevreden Franse klanten: Bergerat Monnoyeur, Sodineg, Sami TP, Codimatra, Best Machine en Z’Mat.

Saki Aro van Mascus Finland was ook op de Intermat aanwezig als onderdeel van ons internationale team. Hij had veelbelovende ontmoetingen met belangrijke bedrijven zoals, Junttan Oy (een grote producent van hydraulische heimachines), Bronto Skylift (de wereldwijde marktleider op het gebied van in vrachtwagens gemonteerde, hydraulische hoogwerkers) en andere kleinere bedrijven. “De multichannel oplossingen die we samen met Ritchie Bros. en IronPlanet kunnen aanbieden, zijn interessant voor de grote bedrijven, vooral omdat ze zo toegang krijgen tot een breed scala aan keuzes bij de verkoop van hun voorraad.” aldus Saki Aro.

Luca Perlati, onze vertegenwoordiger van Mascus Italië is een bekende op de Intermat aangezien hij dit jaar voor de derde keer aanwezig was. Hij was blij verrast dat er veel exposanten van buiten Europa aanwezig waren; vooral Turkije en China waren in grote getalen vertegenwoordigd. Bovendien was hij erg tevreden over hoe goed de gezamenlijk boodschap van de merken in onze gezamenlijke stand ontvangen werd door de geïnteresseerde bezoekers.

Het bezoeken van Italiaanse exposanten zoals, Merlo stond hoog op zijn agenda. Zo had hij zelfs de mogelijk om in contact te komen met de oprichten van het bedrijf, Mr. Amilcare Merlo. Daarnaast heft hij ook contact opgenomen met onze klant Case Construction om de aankomende ontwikkelingen van de samenwerking te bespreken en presenteerde hij de diensten van Mascus aan Doosan Europe. “Voor mij was de Intermat 2018 erg belangrijk omdat ik zo de kans kreeg om op een plek met verschillende Europese beslissingsniveaus in contact te komen waardoor we discussies over de bedrijfsvoering van afgelopen jaar konden voortzetten. Ik hoop hier binnenkort positief resultaat uit te kunnen halen.” Concludeerde hij.

De overige foto’s staan op onze Facebook pagina.

Delen:
FacebookTwitterLinkedIn

Laat een reactie achter